רעיונות לפעילות בעקבות לימוד א' – 'כי האדם עץ השדה'

יאיר טיקטין

רעיונות לפעילות סביב האדם והעץ המשלב עשיה ולימוד מאת יאיר טיקטין

 

רעיונות לפעילות בעקבות לימוד א' – 'כי האדם עץ השדה'

יאיר טיקטין

קהל יעד: בני נוער, תנועות נוער
משך הזמן: כשעה וחצי
עזרים: הקלטת השיר 'כי האדם עץ השדה', שני בריסטולים ממוחזרים ועליהם ציור של עץ, כלי כתיבה, דפי מקורות של לימוד א' – 'כי האדם עץ השדה', בחוברת זו.

שלב א' פתיחה – כי האדם עץ השדה

•    המדריך ישמיע את השיר 'כי האדם עץ השדה'
•    המדריך ישאל - מה הקשר בין העץ לאדם?

שלב ב' – העץ שלי ואני

•    החניכים יתחלקו לשתי קבוצות.
•     כל קבוצה מקבלת בריסטול גדול ועליו ציור של עץ, והיא צריכה להסביר כל חלק מהעץ מתוך ההקבלה בין העץ לאדם:
•    השורשים של העץ: זהות, הורים, מקורות.
•    הגזע: מה שמקשר בין השורשים לביני, מהם הדברים הקבועים שהולכים אתי ותומכים בי.
•    הענפים: מה אני עושה כרגע.
•    הפירות: מה אעשה בעתיד.

שלב ג' – לימוד מקורות

•    ניתן ללמוד את המקורות המופיעים בחוברת זו בלימוד א'  - כי האדם עץ השדה.
•    ניתן לבחור חלק מהמקורות ולהתמקד בהם.