כל ישראל ערבין זה בזה- קהילה למען הסביבה האנושית

“כל ישראל ערבין זה בזה” – קהילה למען הסביבה האנושית  

•    אימוץ קבוצה נזקקת באזור הגאוגרפי של הקהילה  – פעמים רבות הפעילות הקהילתית שואבת מאיתנו כל כך הרבה כוחות “פנימה” שאין לנו יכולת להתבונן החוצה, אל סביבתנו הגאוגרפית , ולראות שם קריאות לעזרה.  ניתן לקבל החלטה קהילתית לאמץ קבוצה נזקקת לחגים, לאירועי ראש חודש או לכל פרק זמן שהקהילה יכולה לעמוד בו. אפשרות נוספת הוא להחליט  כי האימוץ הינו באחריות “שכבת בר המצווה ” של הקהילה.

•    איסוף מזון מאירועים והעברה לנזקקים – ארגון ‘שולחן לשולחן‘ מציע איסוף מזון מסעודות ואירועים שונים והעברתו לבתי תמחוי קרובים.

יוזמות מהשטח:

פרוייקט לקט – מפגש קהילתי, עשייה סביבתית, עזרה לנזקקים:

כִּי תִקְצֹר קְצִירְךָ בְשָׂדֶךָ וְשָׁכַחְתָּ עֹמֶר בַּשָּׂדֶה, לֹא תָשׁוּב לְקַחְתּוֹ–לַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה

דברים כ”ד-י”ט

פרויקט הלקט הוא פרויקט ייחודי של ארגון משולחן לשולחן, במסגרתו אוספים אלפי מתנדבים עשרות טון של יבול חקלאי שנותר במטעים, בשדות ובפרדסים. יבול שלולא האיסוף, היה נשאר להירקב בשטח (או מושמד). הפירות והירקות שנאספים ממאות משקים חקלאיים ובתי אריזה מאוחסנים במחסני הארגון, משם הם עוברים לעמותות התומכות בנזקקים בכל רחבי הארץ.

קבוצות המתנדבים המשתתפות בפרויקט הלקט מגוונות, וביניהן: תלמידים, חניכי תנועות נוער, עובדים של חברות פרטיות וציבוריות, משלחות מחו”ל (בשיתוף עם הסוכנות היהודית והג’וינט), יחידות צבא ומשפחות בודדות. אנחנו קולטים כל קבוצה, בכל גודל, ומנסים להתאים את פעילות הלקט ואת משך הזמן (בין שעתיים ליום שלם), ליכולותיה של הקבוצה. בנוסף מפעיל הארגון קבוצות קוטפים בשכר, אשר מבצעות קטיף מקצועי במקומות בהם אין באפשרותנו להביא מתנדבים.

מדי שנה, בימי חול המועד, מפעיל הפרויקט לקט פתוח –  תכנית מיוחדת הפתוחה לכלל האוכלוסייה, המזמינה מבוגרים וילדים כאחד, להגיע ולקטוף בימים מרוכזים. הפעילות בעלת ערך חינוכי חשוב, ומשלבת תרומה לקהילה וכיף משפחתי. מועדים לפעילות זו מתפרסמים בכלי התקשורת ובאתר הארגון.

לתאום התנדבות בפרויקט הלקט או לתרומת שטחים חקלאיים ניתן לפנות לארגון “משולחן לשולחן” – בטלפון 09-7441757 בשעות הפעילות: 8:30 – 17:00.

 בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון נְטלוֹ והחזירו על כל אילני גן-עדן, ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחים הם! וכל מה שבראתי – בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך”.

קהלת רבה ט