שלום! וברוכים הבאים למאגר המידע של טבע עברי בנושאי יהדות וסביבה. המאגר מכיל מגוון רעיונות מקורות וחומרי תוכן המתאימים למגוון רחב של פעילות. חפשו תוכן לפי סוג הפעילות, נושא הפעילות, ודרך החיפוש.
בפגאניות האלוהות היתה חלק מן הטבע, והאדם ואלוהיו שניהם היו אובייקטים של
ורבי”ק היה נוהג בערבה וכן בערבה של לולב לתקן מן העצים קולמסים
כשעמדו בני ישראל על הים, היו השבטים מנצחים זה עם זה. זה
התחיל מקבץ עפרו של אדם הראשון מארבע פנות העולם אלא אמ’ הב”ה
בֶּן אֲדָמָה יִזְכֹּר בְּמוֹלַדְתּוֹכִּי לְעֵת קֵץ יָשׁוּב לְיוֹלַדְתּוֹ מַעֲלוֹתָיו עוֹלִים עֲלוֹת שֶׁמֶשׁצַוְּארֵי
בארבעה פרקים העולם נידון: בפסח על התבואה, עצרת על פירות האילן, בחג
אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי דניסן וחזי אילני מלבלבי, אומר:
ארבעה ראשי שנים הם:באחד בניסן ראש השנה למלכים ולרגלים.באחד באלול ראש השנה
“ואהבת לרעך כמוך” (ויקרא יט, יח) – רבי עקיבא אומר: זה כלל
אנן בחביבותא תליא- תרגום: חבורתנו תלויה בגורם אחד: אהבת חברים. זהר אדרא
תלמוד בבלי מסכת שבת דף ל”ג עמוד ב’ (מתורגם): ישבו תריסר שנים
שנים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפרס,
לפיכך נברא אדם יחידי, ללמדך, שכל המאבד נפש אחת מעלה עליו הכתוב
הוא [רבי עקיבא] היה אומר: חביב אדם שנברא בצלם, חיבה יתירה נודעת
ג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים,
וְהַפִּשְׁתָּה וְהַשְּׂעֹרָה, נֻכָּתָה: כִּי הַשְּׂעֹרָה אָבִיב, וְהַפִּשְׁתָּה גִּבְעֹל שמות ט פסוק לא
א וַיֹּאמֶר ה’ אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר. ב הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם,
בראשית א, כז’: ויברא אלוקים את האדם בצלמו, בצלם אלוקים ברא אותו,
סיפור חסידי ידוע מתאר זוג קבצנים, יהודי וגוי, המזמינים עצמם אל שולחן
אחד המאפיינים היפים של חגי ישראל הוא היותם רב־שכבתיים. כל חג מתחיל